Blog | Profile | Archive | Email | Design by | Name Of Posts


معرفي نژاد انواع سگ ها

بلژین مالینويز ( Belgian malinois ): بلژین مالینویز سگ گله بلژیکی می باشد. بسیار باهوش ، فرمانبردار و مراقب است ، با غریزه حفظ قلمرو و دفاعی بسیار خوب. باید به خوبی از سنین تولگی اجتماعی شوند تا در سنین بالا حساس و یا خجالتی نشوند. بلژین مالینویز به صاحبی با تجربه و محکم نیاز دارد که خیلی هم سخت گیر نباشد. اگر شما شخصی نا ملایم و خشن باشید این سگ با شما همکاری نخواهد کرد. صاحب مالینویز باید اعتماد بنفس و قدرت ذاتی خود را به آن نشان دهد. قوانین باید به وضوح به سگ فهمانده شود. این نژاد ذاتاً نگهبان و محافظ است بنابراین حتماً باید در تولگی به خوبی اجتماعی شود. توله ها را باید از همان بدو تولد اجتماعی کرد. سگهای کاری خوبی هستند ، همچنین مالینویز یکی از بهترین سگهای گارد پلیس می باشد و امروزه بیشتر در این زمینه از آن استفاده می گردد. دیدبانهای بسیار خوبی ، هوشیار و با وفایی هستند. اگر از ابتدا اجتماعی شوند رابطه خوبی با کودکان خواهند داشت. این نژاد باید عضوی از خانواده باشند نه اینکه تمام عمر خود را در قفس و به تنهایی بگذراند. آنها نیاز به یک رهبر مسلط ، فعالیت بدنی روزانه به همراه آموزش دارند. در غیر اینصورت ممکن است به حیوانی بدخلق و مخرب تبدیل شود. در زمان مواجه شدن با سایر حیوانات باید به خوبی مراقب بود. همچنین مالینویز در برخورد با سایر سگها حس حاکمیت و گاهاً تهاجمی دارد. باید به آنها آموزش داد که دور خود نچرخند ، دنبال سایر حیوانات نکنند (همانند اسب ها)و پاشنه کفش افراد را گاز نگیرند. بلژین مالینویز سگی است پر انرژی با قابلیت یادگیری بسیار بالا که فرامین را به سرعت می آموزد. آنها نیاز دارند که دائماً کاری را انجام دهند و مشغول باشند. طریقه صحیح آموزش بلژین مالینویز می تواند تاثیر بسزایی در خلق و خو و خوشنت آن داشته باشد. قبل از خرید این نژاد ، حتماً با فردی با تجربه مشورت کنید ، پیشنهاد می کنم هرگز تا زمانی که معنای واقعی آلفا بودن را نمی دانید ، اقدام به خرید این نژاد ننمائید.

+نوشته شده در جمعه 18 مرداد 1392برچسب:بلژین مالینويز,سگ گله,مالینوای بلژیکی,Belgian malinois,سگ پلیس,نژاد سگ,سگ گارد,سگ نگهبان,ساعت3:51توسط Arash | |

کانگال (Kangal) :کانگال، سگ چوپان و یکی از نژاد های برتر جهان است که زیستگاه اصلی آن کشور ترکیه و ایالت سیواس می باشد. این سگ با ناک های دیگری چون آناتولی شیفرد و سگ کانگال سیواس شهرت داشته و به علت ویژگی های خاص خود در بین نژاد های مختلف جهان جایگاه خوبی را پیدا کرده است.
کانگال یکی از 30 سگ نگهبان احشام است که در کشورهای متعدد اروپایی و آسیایی پرورش یافته و هر کدام قسمت مهمی از فرهنگ و تاریخچه آن منطقه محسوب می شود.
این نژاد دارای جثه ای بزرگ، قدی بلند، استخوان بندی قوی، سری بزرگ و پهن می باشد. گوش های مخملی سیاه و آویزان و دم پیچیده و نیز داشتن دو لایه مو که با دو اندازه مختلف سطح بدن را پوشانیده زیبایی خاصی به این حیوان می بخشد.

 

+نوشته شده در چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:کنگال,سگ ایالت سیواس,سگ گله, سگ گارد,سگ غول پیکر,Kangal,سگ چوپان,anatolian shepherd,Karabas, All Breeds,ساعت17:4توسط Arash | |

انگلیش ستر (English Setter) :یک سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ ، باهوش و صبور که از لحاظ قدرت بدنی ، استقامت ، خوش اندامی و رفتار ایده آل می باشد. موها یک دست و پر پشت. سگهای نر کاملاً عضلانی و ماده ها ظریف هستند. گردن بلند ، زیبا و عضلانی است و حالت خمیده دارد. سینه عمیق دارد. دم در ادامه خط پشت قرار گرفته است. زمینه سفید رنگ با مخلوطی از موهای تیره تری که با درجات مختلف واقع شده اند. لکه های بزرگ بر روی بدن نا مطلوب است.

+نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:انگلیش ستر,English Setter,setter,سگ شکاری,سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ,ساعت1:21توسط Arash | |

بلوتیک هوند (Bluetick Coonhound): تقریباً با همه مهربان است. در ابتدا با غریبه‌ها محتاط هستند اما به زودی با آنها صمیمی می‌شوند. مطیع هستند و دارای استقامت خوبی می‌باشند. وقتی در خانه هستند آرامند. با سگ‌های دیگر و کودکان به خوبی سر می‌کنند اما ممکن است با حیوانات کوچک مانند راکون‌ها و گربه‌ها به تعقیب و گریز بپردازند. تمرین دادن به آنها مشکل است. باید فضای کافی در اختیار حیوان گذاشته شود.

+نوشته شده در دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:,ساعت13:14توسط Arash | |

سالوکی ( Saluki ):
مشخصات ظاهری:قد: در نرها 65-71 در ماده ها 58-64 سانتیمتر.
وزن: 13 تا 30 کیلوگرم.
رنگ: در چند رنگ حنائی , سفید , کرم و طلایی , یک رنگ ترکیبی ( سفید,سیاه,حنائی) یافت می شود.
گوشها پوشیده از موهای ابریشمی و کاملا افتاده است (دم نیز بسیار پرمو و زیباست) , دارای اندامی کشیده و عضلانی میباشد , همچنین از پوستی صاف و لطیف برخوردار است.
خلق و خو:حیوانی است بسیار تمیز , آرام و صمیمی همچنین از حس شنوایی و بویایی بالایی برخوردار است.
سالوکی از سرعتی بالغ بر 70 الی 80 کیلومتر در ساعت برخوردار می باشد که برای تقویت آن باید از برنامه ی ورزشی دقیق و منظمی استفاده شود.
سالوکی قدیمی ترین نژاد دنیاست , اثار تاریخی این سگ در ایران , عربستان و مصر دیده میشود و چون قدیمی ترین اثر در ایران یافت شده این نژاد به ایران اختصاص داده شده است و در جهان این نژاد به عنوان تازی ایرانی (سالوکی) خوانده میشود.

+نوشته شده در جمعه 4 مرداد 1392برچسب:سالوکی,سگ شکاری,تازی,تازی ایرانی,Persian Saluki,Saluki,ساعت15:5توسط Arash | |