Blog | Profile | Archive | Email | Design by | Name Of Posts


معرفي نژاد انواع سگ ها

نژادی است سر سخت و باهوش دارای اسکلت بندی متناسب. یک سگ شکاری کوچک است. نگهداری از بیگِل آسان می باشد و به سه رنگ: 1- قرمز- سفید ، 2- نارنجی - سفید ، 3- لیمویی - سفید یافت می شود. پوشش خارجی کوتاه دارد و شبیه به English Fox Hound کوچک می باشد. دارای پنجه های تخم مرغی شکل و قدرتمندی است. گوشها آویزان و چشم ها به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود. توجه داشته باشید که دم نباید به حالت فر خورده قرار گیرد.

+نوشته شده در سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:بیگل,Beagle,سگ شکاری,سگ بانمک,سگ شکاری پاکوتاه,ساعت19:0توسط Arash | |

چیواوا سگ بسیار کوچک با سری به شکل سیب می باشد ،چیواوا دارای دو نوع مو بلند و بی مو می باشد. آنها دارای پوزه ای نوک تیز است. چشم هایی گرد ، بزرگ و بسیار سیاه دارد. گوشهای خود را به سمت بالا و نوک تیز نگاه می دارد. بدن آن بیش از آنچه بلند باشد طویل است. دمش به شکل داس می باشد و معمولاً به سمت بالا نگاه می دارد. رنگ مو در چیواوا متغایر است و معمولاً هر رنگی را اعم از سیاه ، قهوه ای ، قرمز ، شنی و نقره ای شامل می شود. این نژاد تنومند تر از آن چیزی است که از ظاهرش به نظرمی رسد.

+نوشته شده در شنبه 10 خرداد 1393برچسب:جیواوا,نژاد,سگ عروسکی,سگ خانگی,سگ کوچک, سگ فانتزی,در مورد سگ ها,ساعت12:12توسط Arash | |

سگ سرابی یکی از معروفترین و زیباترین در عین حال بزرگترین سگ‌های گله نه در ایران بلکه منطقه محسوب می‌شود. این سگ دارای 4 تیپ اصلی می‌باشد که عبارت است از:
۱) مو کوتاه
۲) مو بلند
۳) سیاه (مو بلند و مو کوتاه)
۴) قرمز (مو کوتاه و بلند)
بدلیل کار نشدن علمی روی این سگ و کارهای اصلاح نژادی و تعیین دقیق اندازه و قد به طور تقریبی از طریق مشاهدات، اندازه و قد در ماده‌ها بین 70-75 و نرها 75تا 80 است. (که 80 به بالاهم زیاد دیده شده)
وزن:
ماده‌: بین 50-65
نر: متغیر 60 هستش تا 90 و به بالا.
طول بدن:طول بدن در سگ سرابی کشیده است. سگ ورزیده‌ایی هستش به دلیل تنوع نمی‌توان دقیق عددی رو بیان کرد.
جنس مو:این سگ‌ها 2 دسته اصلی مو بلند و مو کوتاه هستند. مو کوتاه‌ها دارای 2 لایه‌ی مو هستند که لایه‌ی زیرین زبر و ضخیم و لایه‌ی دوم و بیرونی نرم هست که باعث شده سگ سراب در آب و هوای سرد آذربایجان مقاوت زیادی داشته باشد.

+نوشته شده در پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:سرابی,سراب,سگ نگهبان,سگ سرابی,سگ غول پیکر,Big Dog,Sarabi,Persian sarabi Dog,سگ جنگ,ساعت16:24توسط Arash | |

رُتوایلِر دارای جثه عضلانی بزرگ و قدرتمندی است. دارای سر پهن است وجمجمه اش گرد می باشد. چشمانی سیاه و نافذ دارد. گوشها به شکل مثلث می باشد و بسمت جلو متمایلند. بینی سیاه و پهن دارد. لب ها به رنگ سیاه هستند و داخل دهان تیره رنگ می باشد. دارای پوشش کوتاه و ضخیم است که رنگ آن سیاه به همراه لکه های قهوه ای بر روی سینه ، پاها و گونه می باشد. (رنگ سرخ به همراه لکه های قهوه ای نیز گزارش می شود). معمولاً رُتوایلِر های ماده توله های زیادی به دنیا می آورند. حتی دوازده توله نیز غیر عادی نمی باشد.

+نوشته شده در پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:رتوایلر,Rottweiler,سگ نگهبان,سگ گارد,نژاد کاری,عکس سگ,ساعت15:53توسط Arash | |

سگهای قهدریجان , سگهایی بسیار مهاجم و قدرتمند می باشند که نسبت به صاحب خود کاملا مطیع,عاطفی و وظیفه شناس هستند، از این نژاد جهت گله داری و گارد به دلیل هوش و قدرت بالایش استفاده میشود , این سگها بسیار مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بوده و به سرعت خود را با شرایط محیط مانوس می کنند.این نژاد در منطقه ی قهدریجان اصفهان معروف به قدرجون از گذشته ای دور مورد استقبال قرار گرفته و تا به حال پرورش یافته است ,در حال حاضر به دلیل بی توجهی در حال نابودی و انقراض می باشد.

+نوشته شده در جمعه 15 آذر 1392برچسب:سگ گله,سگ نگهبان,سگ قهدریجانی,قدرجون,Persian Middle Mastiff,سگ ایرانی,ساعت12:1توسط Arash | |

تیبتان مستیف (Tibetan Mastiff) : اندازه این نژاد در سگ های نر 61 تا 71 سانتی متر و در سگهای ماده 60 تا 66 سانتی متر و وزن آنها متفاوت بین 64 تا 82 کیلو گرم ارزیابی شده است. به طور کلی از نظر اندازه ، ساختار بدنی و پوشش خارجی بدن و رنگ مو بس...یاری آن را بیشتر به سگ نژاد نیوفوندلند سیاه رنگ تشبیه می کنند. اما با توجه به داشتن سری سنگین تر ، دارای خصوصیات و ویژگی های سگ <<شوشو>> را دارا می باشد ، نکات استاندارد سگ تیبتان مستیف توسط انجمن نژاد های تبت به ثبت رسیده است.

+نوشته شده در پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:مستیف تبتی,Tibetan Mastiff,سگ گارد,سگ نگهبان,گرانترین سگ, نژاد سگ,ساعت17:36توسط Arash | |

بلژین مالینويز ( Belgian malinois ): بلژین مالینویز سگ گله بلژیکی می باشد. بسیار باهوش ، فرمانبردار و مراقب است ، با غریزه حفظ قلمرو و دفاعی بسیار خوب. باید به خوبی از سنین تولگی اجتماعی شوند تا در سنین بالا حساس و یا خجالتی نشوند. بلژین مالینویز به صاحبی با تجربه و محکم نیاز دارد که خیلی هم سخت گیر نباشد. اگر شما شخصی نا ملایم و خشن باشید این سگ با شما همکاری نخواهد کرد. صاحب مالینویز باید اعتماد بنفس و قدرت ذاتی خود را به آن نشان دهد. قوانین باید به وضوح به سگ فهمانده شود. این نژاد ذاتاً نگهبان و محافظ است بنابراین حتماً باید در تولگی به خوبی اجتماعی شود. توله ها را باید از همان بدو تولد اجتماعی کرد. سگهای کاری خوبی هستند ، همچنین مالینویز یکی از بهترین سگهای گارد پلیس می باشد و امروزه بیشتر در این زمینه از آن استفاده می گردد. دیدبانهای بسیار خوبی ، هوشیار و با وفایی هستند. اگر از ابتدا اجتماعی شوند رابطه خوبی با کودکان خواهند داشت. این نژاد باید عضوی از خانواده باشند نه اینکه تمام عمر خود را در قفس و به تنهایی بگذراند. آنها نیاز به یک رهبر مسلط ، فعالیت بدنی روزانه به همراه آموزش دارند. در غیر اینصورت ممکن است به حیوانی بدخلق و مخرب تبدیل شود. در زمان مواجه شدن با سایر حیوانات باید به خوبی مراقب بود. همچنین مالینویز در برخورد با سایر سگها حس حاکمیت و گاهاً تهاجمی دارد. باید به آنها آموزش داد که دور خود نچرخند ، دنبال سایر حیوانات نکنند (همانند اسب ها)و پاشنه کفش افراد را گاز نگیرند. بلژین مالینویز سگی است پر انرژی با قابلیت یادگیری بسیار بالا که فرامین را به سرعت می آموزد. آنها نیاز دارند که دائماً کاری را انجام دهند و مشغول باشند. طریقه صحیح آموزش بلژین مالینویز می تواند تاثیر بسزایی در خلق و خو و خوشنت آن داشته باشد. قبل از خرید این نژاد ، حتماً با فردی با تجربه مشورت کنید ، پیشنهاد می کنم هرگز تا زمانی که معنای واقعی آلفا بودن را نمی دانید ، اقدام به خرید این نژاد ننمائید.

+نوشته شده در جمعه 18 مرداد 1392برچسب:بلژین مالینويز,سگ گله,مالینوای بلژیکی,Belgian malinois,سگ پلیس,نژاد سگ,سگ گارد,سگ نگهبان,ساعت3:51توسط Arash | |

کانگال (Kangal) :کانگال، سگ چوپان و یکی از نژاد های برتر جهان است که زیستگاه اصلی آن کشور ترکیه و ایالت سیواس می باشد. این سگ با ناک های دیگری چون آناتولی شیفرد و سگ کانگال سیواس شهرت داشته و به علت ویژگی های خاص خود در بین نژاد های مختلف جهان جایگاه خوبی را پیدا کرده است.
کانگال یکی از 30 سگ نگهبان احشام است که در کشورهای متعدد اروپایی و آسیایی پرورش یافته و هر کدام قسمت مهمی از فرهنگ و تاریخچه آن منطقه محسوب می شود.
این نژاد دارای جثه ای بزرگ، قدی بلند، استخوان بندی قوی، سری بزرگ و پهن می باشد. گوش های مخملی سیاه و آویزان و دم پیچیده و نیز داشتن دو لایه مو که با دو اندازه مختلف سطح بدن را پوشانیده زیبایی خاصی به این حیوان می بخشد.

 

+نوشته شده در چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:کنگال,سگ ایالت سیواس,سگ گله, سگ گارد,سگ غول پیکر,Kangal,سگ چوپان,anatolian shepherd,Karabas, All Breeds,ساعت17:4توسط Arash | |

انگلیش ستر (English Setter) :یک سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ ، باهوش و صبور که از لحاظ قدرت بدنی ، استقامت ، خوش اندامی و رفتار ایده آل می باشد. موها یک دست و پر پشت. سگهای نر کاملاً عضلانی و ماده ها ظریف هستند. گردن بلند ، زیبا و عضلانی است و حالت خمیده دارد. سینه عمیق دارد. دم در ادامه خط پشت قرار گرفته است. زمینه سفید رنگ با مخلوطی از موهای تیره تری که با درجات مختلف واقع شده اند. لکه های بزرگ بر روی بدن نا مطلوب است.

+نوشته شده در چهار شنبه 9 مرداد 1392برچسب:انگلیش ستر,English Setter,setter,سگ شکاری,سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ,ساعت1:21توسط Arash | |

بلوتیک هوند (Bluetick Coonhound): تقریباً با همه مهربان است. در ابتدا با غریبه‌ها محتاط هستند اما به زودی با آنها صمیمی می‌شوند. مطیع هستند و دارای استقامت خوبی می‌باشند. وقتی در خانه هستند آرامند. با سگ‌های دیگر و کودکان به خوبی سر می‌کنند اما ممکن است با حیوانات کوچک مانند راکون‌ها و گربه‌ها به تعقیب و گریز بپردازند. تمرین دادن به آنها مشکل است. باید فضای کافی در اختیار حیوان گذاشته شود.

+نوشته شده در دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:,ساعت13:14توسط Arash | |

سالوکی ( Saluki ):
مشخصات ظاهری:قد: در نرها 65-71 در ماده ها 58-64 سانتیمتر.
وزن: 13 تا 30 کیلوگرم.
رنگ: در چند رنگ حنائی , سفید , کرم و طلایی , یک رنگ ترکیبی ( سفید,سیاه,حنائی) یافت می شود.
گوشها پوشیده از موهای ابریشمی و کاملا افتاده است (دم نیز بسیار پرمو و زیباست) , دارای اندامی کشیده و عضلانی میباشد , همچنین از پوستی صاف و لطیف برخوردار است.
خلق و خو:حیوانی است بسیار تمیز , آرام و صمیمی همچنین از حس شنوایی و بویایی بالایی برخوردار است.
سالوکی از سرعتی بالغ بر 70 الی 80 کیلومتر در ساعت برخوردار می باشد که برای تقویت آن باید از برنامه ی ورزشی دقیق و منظمی استفاده شود.
سالوکی قدیمی ترین نژاد دنیاست , اثار تاریخی این سگ در ایران , عربستان و مصر دیده میشود و چون قدیمی ترین اثر در ایران یافت شده این نژاد به ایران اختصاص داده شده است و در جهان این نژاد به عنوان تازی ایرانی (سالوکی) خوانده میشود.

+نوشته شده در جمعه 4 مرداد 1392برچسب:سالوکی,سگ شکاری,تازی,تازی ایرانی,Persian Saluki,Saluki,ساعت15:5توسط Arash | |

 لنکشر هیلر(Lancashire heeler): لَنکَشِر هیلِر سگی است کوچک که پاها در مقایسه با اندام حیوان کوتاه می باشند. گوشها برافراشته ، بزرگ و در فاصله با یکدیگر قرار دارند (گوشهای افتاده مورد پسند پرورش دهندگان نمی باشد). چشمها تیره و براق می باشند. دارای گردن بلند و عمیق است و دم در امتداد خط پشت به حالت افراشته قرار می گیرد. پوشش خارجی بدن بصورت فصلی بلند و کوتاه تر می شود. در فصل زمستان حالت متراکم و پر پشت تر و در تابستان بصورت نرم و درخشان در می آید.اجداد لَنکَشِر هیلِر را نژادهای لَنکَشِر هیلِر باستانی ، Welsh Corgi و Manchester Terrier تشکیل می دهند. خصوصیات لَنکَشِر هیلِر امروزی بسیار شبیه به اجدادش می باشد و اگرچه هنوز هم استعدا خوبی در امر چوپانی دارد اما کمتر از او برای این کار استفاده می شود.

+نوشته شده در پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:,ساعت14:24توسط Arash | |

گریت دین ( Great Dane)‏: از انواع اصلی سگ‌های نگهبان، که اصلیتی آلمانی دارد. در این سگ قدرت و نیرومندی و زیبایی توام مشاهده می‌شود. بر خلاف نامش اصلیت این نژاد آلمانی است و هیچ ربطی به دانمارک ندارد. استاندارد این سگ عبارتست از : حداقل قد در نرها ۸۰ و در ماده‌ها ۷۲ سانتی متر و وزن در حدود ۶۰ کیلوگرم. گریت دین به رنگ‌های سیاه (یکدست بدون لکه شفید یا همراه با لکه‌های سفید در زیر گلو، جلو سینه و پاها) حنایی یا زرد طلایی (با پوزه و ناخن‌های سیاه) آبی فولادی، ابلق (سفید با لکه‌های سیاه) و مخلوط (زرد طلایی رو شن یا تیره، با رگه‌های سیاه پوست ) یافت می‌شود. در تمام انواع این نژاد پوشش بدن کوتاه، نرم، چسبنده و درخشان است. گریت دین اساسا سگی است ملایم، مهربان و صبور ولی چنانچه صاحبش مورد تهدید بیگانه قرار گیرد، چهره تهاجمی به خود می‌گیرد. این سگ در حال حاضر بیشتر جهت نگهبانی به کار گرفته می‌شود.

 

+نوشته شده در جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:گریت دین,Great Dane,سگ نگهبان,سگ نگهبان آلمانی,Grand Danois,ساعت19:55توسط Arash | |

 بریارد (Briard) : اين نژاد فرانسوي بوده و در اواخر قرون وسطي در اروپا معرفي شده است.به عنوان حيوان دست آموز خانگي همراه خوبي با بچه هاست و در عين حال باهوش و نترس مي باشد .قوي، جمجمه اي نستباً گرد، چشمان تيره، سينه اي پهن و دمي بلند.

ا

+نوشته شده در پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت23:15توسط Arash | |

 داگو آرژانتینو (dogo argentino): نام دیگر ماستیف آرژانتینی می باشد. همچنین با نام آرژانتینو داگو نامیده می شود. سگی بزرگ جثه و عضلانی است. سینه فراخ و پرعمیق می باشد. سر بسیار درشت و گرد می باشد. دارای فک قدرتمند بوده و دندانها به موازات بر روی یکدیگر قرار می گیرند. بینی مشکی رنگ ، چشمها با فاصله معین قرار دارند و معمولاً در رنگهای قهوه ای روشن و تیره و گاهاً رنگی یافت می شود. اطراف چشم مشکی و گاهاً صورتی رنگ است. گوشها مثلثی شکل و نیمه افراشته است و معمولاً جراحی می شود تا کاملاً تیز بایستد. دم کلفت و بلند به سمت پایین آویزان است. پوشش خارجی ضخیم ، یک لایه و به رنگ سفید می باشد. گرچه مورد پسند نیست گاهاً لکه های مشکی بر روی سر مشاهده می شود که به آن دسته (Pirata) گفته می شود.

+نوشته شده در چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:داگو آرژانتینو,dogo argentino,Powerful Dog,Dogo,سگ آرژانتینی,آرژانتین,سگ نگهبان,سگ شکاری,ساعت19:42توسط Arash | |

 کن کورسو (Cane Corso):کن کورسو ایتالیائی که به نامهای ماستیف ایتالیائی و ماستیف کن کورسو نیز شناخته می شود.یک سگ جنگی و شکاری است که اصالتا اهل جنوب ایتالیاست.این نژاد احتمالا از ماستیف ناپلی و کانیس پاکناس رومی که یک سگ قدرتمند جنگی بوده بوجود آمده است.

 

+نوشته شده در چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:کن کورسو,Cane Corso,سگ قدرتمند,سگ جنگی,ماستیف ایتالیائی,ماستیف کن کورسو,ساعت19:37توسط Arash | |

 

تازي گرگ شکار ايرلندي(Irish wolfhound): سلتي هاي باستاني از اين نوع سگ ها جهت شکار گرگ ها استفاده مي کردند. اين نوع سگ توسط رومي ها به ايرلند آورده شد، البته هنوز هم از اين سگ براي شکار گوزن هاي نر، خوک هاي وحشي، گرگ ها و کايوت ها استفاده مي شود. اين سگ مي تواند يک انسان را به وسيله ي حمله کردن به گلوي او بکشد.

+نوشته شده در جمعه 1 فروردين 0برچسب:,ساعت13:15توسط Arash | |

 

آلابای (alabai): توضیحات آلابایی (آفچارکای آسیای مرکزی) نژادی است درشت هیکل ، عضلانی و از خانواده ماستیف ها. بریدن گوش و دم این نژاد در برخی از کشورها مرسوم می باشد. پیشانی آن بدون زاویه و طول بدن بلندتر از ارتفاع آن می باشد. پوشش خارجی دو لایه در دو نوع مو بلند و موکوتاه یافت می شود. شانه ها عضلانی ، قدرتمند و پوست صورت ضخیم و کاملاً دارای چروک است.

+نوشته شده در شنبه 3 فروردين 1392برچسب:,ساعت12:4توسط Arash | |

ویمررونر ( Weimaraner ) : قدمت این نژاد بسیار طولانی است و حتی حضور ویمررونر را می توان در دهه 1600 در نقاشیهای ونگک یافت. هنوز هم اختلاف نظرهای زیادی در مورد منشأ و اجداد این نژاد وجود دارد. برخی معتقدند که اجداد ویمررونر را ژرمنها و برخی دیگر بر این اعتقادن که اجداد او را پوینتر انگلیسی با نوعی پوینتر زرد رنگ تشکیل می دهد. همانند پوینتر ذاتاً یک شکارچی است. اما بعنوان ناجی و راهنمای نابینایان و حتی سگ پلیس در آلمان و انگلستان ایفای نقش نموده است. در سال 1929 برای اولین بار به آمریکا وارد شد. از ویمررونر در سیرک وصحنه های نمایش نیز استفاده می شود.

 

 

 

+نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت22:49توسط Arash | |

سگ کردی در منطقه ای از عراق در استان سلیمانیه که به ان پشدر میگویند یافت میشود که خوشبختانه این سال ها در کل ایران و عراق این نزاد زیبا و اصیل پرورش میابد.اسمی که در عراق و کل پرورش دهنده های این سگ نام برده میشود سگ کردی پشدر هست(pshdar kurd dog).ارتفاع این سگ ها در نر ها 80 تا 90 هست حتی خیلی ها هم به بالای 90 میرسند و در ماده ها 70 تا 85 هستن و جزو بزرگترین و سنگین ترین نزاد های دنیا هستن.در کشور خودمان هم سگ پشدر خیلی زیاد موجود هست .سگ های بسیار جسور و قوی هستند.

 

 

+نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:Kurdish Shepherd Dog,سگ کرد,pshdar kurd dog,پشدر,ساعت22:40توسط Arash | |

 

وست هایلند تریر ( West Highland White Terrier ): در اواسط قرن 19 یکی از پروزش دهنده گان نژاد Cairn Terrier در اسکاتلند توله های سفیدی بدست آورد که بعدها آن توله ها را برای ایجاد نژاد Cairn Terrier سفید که همان وِست هایلَند وایت تِریِر می باشد تکثیر کرد. این نژاد برای کنترل جمعیت موش ها ، روباه ها و راسو پرورش یافت. امروزه این نژاد بعنوان یک حیوان خانگی خوب و همچنین سگ نمایشی نگهداری می شود.

+نوشته شده در یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,ساعت10:43توسط Arash | |

 www.facebook.com/pages/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%8A-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%DA%AF-%D9%87%D8%A7/474922975877714

+نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1398برچسب:,ساعت23:6توسط Arash | |


 

+نوشته شده در شنبه 26 اسفند 1398برچسب:,ساعت22:54توسط Arash | |

نیپلین ماستیف ( Neapolitan Mastiff ): تمامی ماستیف ها در اروپا بوجود آمده نژاد ماستیف تبتی می باشند. آنها یکی از قدیمی ترین نوع سگها می باشند. محققان در این گمانند که اولین ماستیف آسیایی توسط مرد هندی به نام آلکساندر 300 سال قبل از میلاد به یونان برده شده. یونانی ها سگها را به رومی ها معرفی کردند و رومی ها از آنها در نبرد سگها استفاده می کرند. کلمه "Mastiff" بر گرفته از کلمه لاتین "Masssivus" به معنای بزرگ گرفته شده است. محققان انگلیسی بر این باورند که ماستیف 500 سال قبل از میلاد توسط فنیقی ها به بریتانیا آورده شده و از آنجا به تمامی اروپا پخش شده است . بعضی ها بر این عقیده اند که قدمت ماستیف به 20000 سال می رسد. ماستیف برای کمک در جنگها و مسابقه های نبرد سگها در روم پرورش داده می شد. امروزه این سگ قدرتمند یک سگ نگهبان خوب و ترسناک شناخته شده است. نیپلین ماستیف برای پلس و ارتش ایتالیا و کشاورزان ، کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفته می شده. ولو اینکه نیپلین ماستیف برای اولین بار در سال 1946 در ایتالیا دیده شده است ، این نژاد هنوز در آمریکا به ندرت یافت می شود.

+نوشته شده در چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,ساعت13:51توسط Arash | |

 

نیوفاندلند ( Newfoundland ): نظریه های متفاوتی در مورد منشأ این نژاد وجود دارد. برخی معتقدند که اجداد او را سگهای هندی تشکیل می دهند در حالی که گروهی دیگر بر این باورند که شباهت های زیادی بین نژاد لابرادور رتریور (Labrador Retriever) و نیو فاند لند وجود دارد. در حال حاضر بیشترین نظرها مبنی براین است که جد او را ماستیف تبتی (Tibetan Mastiff) که توسط ماهیگیری بریتانیایی در سال 1700 به کانادا برده شد ، تشکیل می دهد. امروزه نیز نیو فاند لند ناجی موفقی در آب است. بسیاری از انسانها جان خود را مدیون این نژاد هستند. در سال 1919 به دلیل نجات قایق شکسته حامل 20 نفر از مردم مدال طلا گرفت. همچنین نیوفاند لند در جنگ جهانی دوم خدمات زیادی را برای مردم آلاسکا انجام داد. امروزه نیز از آنها بعنوان نگهبان ، دیدبان ، ناجی و سگ مسابقه استفاده می شود.

+نوشته شده در چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,ساعت13:45توسط Arash | |

انگلیش ستر ( English Setter ): بر اساس نوشته های موجود به نظرمی رسد که سِتِرِ انگِلیسی از 400 سال قبل و حتی جلو تر از آن بعنوان یک سگ شکار کننده پرندگان در انگلستان مطرح بوده است. این نژاد حاصل جفتگیری بین نژادهای Spanish Pointer و Spring Spaniel به وجود آمده است. اولین نمایش از آن در سال 1859 در انگلستان بعمل آمد.

+نوشته شده در پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:,ساعت1:23توسط Arash | |

 ژرمن شپهرد(german shepherd):ژرمن شیپرد در تمام ایام به دلیل رفتار و ساختار بدنی ممتازش در بین سایر نژادها مورد انتخاب قرار گرفته است و حتی ویژگی های دفاعی و تربیت های اختصاصی آن نیز به معرض قضاوت گذارده می شود. مهمترین ویژگی در این نژاد رفتارهای اشرافی ، شهامت و توانایی آموختن رفتارها و فعالیتهای اختصاصی است. اولین ویژگی یک ژرمن شیپرد خوب ، قدرت ، چالاکی ، عضلات مناسب و هوشیاری است. رنگ در سگهای ژرمن شیپرد متفاوت است و تقریباً اکثر رنگها قابل قبول هستند. با این وجود رنگهای خیلی کم رنگ قابل قبول نمی باشد.

+نوشته شده در چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:عکس ژرمن,ساعت20:5توسط Arash | |

لابرادور ( Labrador Retriever ): لابرادور داراي دو نوع آمريكايي و انگليسي مي باشد كه از لحاظ ظاهر متفاوتند. نوع انگليسي آن بزرگتر ، سنگينتر و با موهاي زبرتر مي باشد. نوع آمريكايي آن بلندتر و باريكتر است. لابرادور سگي است عضلاني ، محكم و استوار كه طول آن مقداري بيش از ارتفاعش است. داراي پوشش خارجي مضاعف و ضد آب مي باشد. موها صاف ، كوتاه و زبر و بدون حالت است و در رنگهاي زرد ،‌ مشكي و شكلاتي يافت مي شود. لابرادور داراي جمجه پهن ، بيني ضخيم و دندانهاي منظم و گردن قدرتمند است. چشمها به رنگ مشكي و بلوطي و گوشها متوسط و آويزان مي باشند.

+نوشته شده در جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,ساعت11:15توسط Arash | |

 گریهاند ( Greyhound ): به اعتقاد مصر شناسان طی سلسله چهارم مصر که در حدود دوهزار و نهصد الی دوهزار و هفتصد و پنجاه و یک سال قبل از میلاد بوده است حکاکی های موجود در این مقبره سگهایی را نشان می دهد که بی تردید از تیپ گریهاند بوده اند. در خصوص منشأ اسم گریهاند عقاید متفاوتی وجود دارد. یکی از این نظرات حاکی بر این است که این نام از کلمه Graivs به معنی یونانی گرفته شده است. زیرا این سگ در یونان قدیم از قدر و اعتبار زیادی برخوردار بوده است همچنین برخی می گویند که کلمه Grey به معنی خاکستری قالب ترین رنگ در این نژاد می باشد.

 

+نوشته شده در جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,ساعت11:2توسط Arash | |

هاسکي (Husky): هاسکی از نژادهایی با جثه ی متوسط است و جز نژادهای کاری است . در حرکاتش , سریع و چابک هست . بدنی چابک , پر مو , گوشهایی ایستاده و دم قلمو شکل خود را میراثی است که از سیبری و شمال به یادگار برده است . یکی از خصوصیات ظاهری آنها , راه رفتن محکم و در ظاهر راحت و روان آنهاست . یکی از مهارت های اصلی آنها , کشیدن سورتمه و حمل بار با سرعت متوسط اما در مسافت های طولانی است . فرم , شکل و ابعاد بدن هاسکی , منعکس کننده ی تعادلی بین قدرت , سرعت و استقامت آنست .

+نوشته شده در جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,ساعت10:42توسط Arash | |

 دابرمن پینچرز ( Doberman Pinscher ): دابِرمَن سگی است با جثه متوسط ، بدنی تو پر ، عضلانی و قوی که جهت سرعت زیاد و استقامت طراحی شده است. از لحاظ ظاهری زیبا و از لحاظ رفتار و حرکات نجیب ، پرانرژی ، مصمم ، هوشیار ، نترس ، مطیع و اشرافی می باشد. یک دابِرمَن اصیل و تربیت یافته ماهیت خود را بعنوان یک دوست و یک محافظ باوفا به اثبات رسانده است. چشمها بادامی شکل ، دارای عمق متوسط با حالتی قوی و پر انرژی که رنگ آن از قهوه ای معمولی تا قهوه ای تیره در سیاه رنگ و قرمز و خاکستری و حنایی در سگهای لکه دار متغیر است. گوشهای کوتاه شده را بصورت افراشته نگاه می دارد. دندانها بسیار قوی و سفید هستند و عملکرد آن دقیقاً شبیه به قیچی است.

+نوشته شده در جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,ساعت10:19توسط Arash | |

انگلیش فاکس هاند ( English Foxhound ): فاکس هاند شکارچی فعال ، شجاع ، پر محبت و مسئول در مقابل اربابش می باشد. با سایر افراد رابطه خوبی دارد خصوصاً کودکان. از زندگی گروهی با سایر سگها لذت می برد و با سایر حیوانات خانگی کنار می آید. می تواند با سرعت زیاد برای 5-6 ساعت حتی در آب و هوای گرم بدود و فعال باشد. گرچه در جوانی انرژی زیادی دارد اما بهتر است تا در سن 7-8 سالگی بازنشسته شود. نوع انگلیسی آن سرعت کمتری در مقایسه با نوع آمریکاییش دارد. گونه های نمایشی برای نگهداری آسانتر می باشند چراکه نوع شکاری آن بسیار فعال و پر جنب و جوش است.

+نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:21توسط Arash | |

دَندی دینمُنت تِریِر(Dandie Dinmont Terrier): دَندی دینمُنت تِریِر سگی مهربان و عاشقِ بازی است. دوست و همراه عالی ، سرزنده ، مشتاق و شجاع. همه را دوست داشته و رابطه خوبی با کودکان دارد. بعضی از نرها نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی دارند و پیشنهاد می شود از نگهداری دو حیوان نر در کنار هم خودداری کرد. اگر از سنین کم با گربه ها بزرگ شود با آنها کنار می آید اما باید از تنها گذاشتن او با سایر حیوانات خانگی خودداری کنید. نسبت به جثه اش صدای بلندی دارد. آموزش دادن به او مشکل نمی باشد اما گاهی اوقات حس لجاجت در دَندی دینمُنت تِریِر کار را مشکل می سازد.

+نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:19توسط Arash | |

کاردیگن ولش کرگی ( Cardigan Welsh Corgi ): وِلش کُرگی سگی دراز و کوتاه ، با گوشهای برافراشته و صورتی شبیه به روباه است. دارای دو نوع و می باشد که در نوع Pembroke دم وجود ندارد اما نوع Cardigan دارای دمی بلند و پرپشت می باشد. در نوع Pembrokeچشم ها و بینی تیره است اما در نوع Cardigan رنگ چشم ها و بینی روشن نیز یافت می شود. رنگ پوشش خارجی آنها متغایر است و تقرباً هر رنگی را اعم از قهوه ای ، سرخ ، سیاه ، سفید و غیره شامل می شود.معمولاً رنگ Pembroke ها روشن تر از Cardigan ها است و گوشها کوچکتر و به یکدیگر نزدیکترند.

+نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:10توسط Arash | |

 

برنس مانتن داگ ( Bernese Mountain Dog ): گرچه زادگاه مشخصي براي برنس مانتن داگ شناخته نشده است. اما احتمالاً زادگاه آن كوهستانهاي كشور سوئيس بوده است. در آثار هنري قرن 18 ميلادي مي توان سگهايي كاملاً شبيه به اين نژاد را مشاهده نمود. در اواخر قرن 19 ميلادي با ورود نژادهاي مختلفي به كشور سوئيس ، آينده نژادي برنس مانتن به خطر افتاد. تا اينكه چندي از پرورش دهندگان به مديريت پروفسور آلبرت هيم به اصلاح نژاد و پرورش برنس مانتن نمودند. برنس نام منطقه اي در كشور سوئيس مي باشد. مكاني كه به روايات تاريخي مي توان از آن به عنوان زادگاه اين نژاد منحصر به فرد ياد كرد.

+نوشته شده در پنج شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:,ساعت18:5توسط Arash | |

بول تریر ( Bull terrier ): در سال 1830 هنگامی که جنگ بولداگ علیه گاوهای وحشی در اوج شهرت خود بود پرورش دهندگان به فکر افتادند تا نژادی وحشی تر را به وجود آورند و این عمل را با آمیزش بولداگ و تریر انگلیسی قدیمی (Old English Terrier) و افزودن مقداری خون پوینتر اسپانیایی به انجام رساندند البته بول تِریِر جنگنده خیلی موفقی نبود. بعدها نوع مینیاتوری آنرا جهت نگهداری آسان تر در میان مردم پرورش دادند.

 

+نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,ساعت12:39توسط Arash | |

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد